کنترل سلامتی

فشارسنج عقربه ای چه مارکی خوبه؟

بهترین فشارسنج عقربه ای

فشارسنج یکی از تجهیزات پزشکی بسیار پرکاربرد در مراکز درمانی، بیمارستان، مطب پزشکان و حتی در منازل است. یکی از مهمترین و ابتدایی ترین روش های سنجش سلامتی افراد بررسی وضعیت فشارخون می باشد. انواع دستگاه های فشارسنج عقربه ای و فشارسنج های دیجیتالی که امروزه وجود دارد و هر روز به امکانات و قابلیت های آنها افزوده می شود از جمله روش های کنترل سلامتی و مراقبت از زندگی افراد خانواده می باشد.

فشارسنج های عقربه ای جزء اولین و البته بهترین مدل های فشارسنج می باشند. ممکن است کار با این نوع فشارسنج ها که به اصطلاح فشارسنج آنالوگ نیز نامیده می شوند قدری مشکل به نظر بیاید اما این نوع، دارای مزایا و ویژگی هایی است که حتی با پیشرفت تکنولوژی و طراحی انواع فشارسنج های دیجیتالی نیز همچنان مورد استفاده پزشکان و متخصصان می باشد.

ویژگی های فشارسنج عقربه ای

فشارسنج عقربه ای همانطور که از نام آن نیز پیداست با استفاده از نشانگر عقربه ای وضعیت فشارخون را نمایش می دهد. این صفحه عقربه ای توسط دو شلنگ به کاف و پمپ هوا یا تلمبه کوچک متصل می شود. یکی از ویژگی های بارز و مشخص در بهترین فشارسنج عقربه ای، دوام و دقت آنها است. به طوری که یکی از معیارهای سنجش میزان دقیق بودن فشارسنج های دیجیتالی مقایسه آنها با فشارسنج عقربه ای می باشد.

همچنین متریال بسیار با کیفیت و مقاومی که در بهترین فشارسنج های عقربه ای در برندهای معتبر و خوش سابقه استفاده شده است باعث می شود شما تا سالهای طولانی بدون هیچگونه مشکلی از این دستگاه برای بررسی وضعیت جسمی خود و سایر اعضای خانواده و یا بیمارانتان استفاده کنید.

کاف در فشارسنج های عقربه ای معمولا برای انواع بازوها با قطر کم تا زیاد مناسب است. در مواقعی که فرد قطر بازوی بیش از حد متوسط دارد می توانید کاف های بزرگتر را انتخاب کنید. بنابراین بهترین فشارسنج عقربه ای نوعی است که مناسب بازوی شما، نیازمندی و همچنین نحوه استفاده شما باشد.

بهترین مارک فشارسنج عقربه ای

امروزه انواع و اقسام فشارسنج ها انتخاب را برای مشتریان سخت و همچنین کاربرد آنها را ساده ساخته است. با بررسی برند و مدل های مختلف می توانید تصمیم بگیرید که بهترین فشارسنج عقربه ای کدام مدل است؟

اما در میان انواع فشارسنج هایی که در بازار وجود دارد می توان به دو برند برتر و معروف که توانستند با محصولات مرغوب و با کیفیتی که تولید می کنند اعتماد و رضایت خاطر مخاطبین را جلب کنند، اشاره کنیم.

1- فشارسنج عقربه ای امسیگ مدل sf10

امسیگ مدلهای متنوعی از فشارسنج عقربه ای و دیجیتالی را تولید می کند. این برند آلمانی با کیفیت و ضمانت 2 دوساله محصولات مورد تأیید بسیاری از مراکز پزشکی می باشد. اما در اینجا با بررسی فشارسنج عقربه ای امسیگ SF10 مزایای آن را برمی شمریم.

یکی از نقاط ضعف و اولین بخش هایی که در فشارسنج عقربه ای به مرور زمان دچار خرابی می شود، شلنگ های انتقال هوای آنها است. اما این دستگاه شلنگ فنری انعطاف و دوام بهترین نسبت به سایر نمونه های مشابه دارد. طراحی خاص و ارگونومیک این دستگاه باعث شده که علاوه بر حالت رومیزی از آن بصورت دیواری نیز استفاده شود.

مواد اولیه و متریال مورد مصرف در این فشارسنج از نوع بسیار مرغوب است که باعث شده عمر و دوام آن تا حد قابل توجهی افزایش یابد. شکل شلنگ دستگاه امکان حمل و نقل آن را آسانتر کرده تا بدون نگرانی از آسیب رسیدن به شلنگ آن به راحتی با خود حمل نمایید.

2- فشارسنج عقربه ای بیول مدل WM61

بی ول برند سوئیسی و یکی از بهترین و پرطرفدارترین برندها در زمینه تولید انواع دستگاه ها و تجهیزات پزشکی خانگی می باشد. این برند، انواع فشارسنج ها را در نوع عقربه ای و دیجیتالی تولید می کند. نتایج دقیق و همچنین کیفیت دستگاه باعث شده است که در اغلب درمانگاه ها و مراکز پزشکی از این برند استفاده شود. گارانتی 7 ساله تعویض بی ول نیز ضمانتی برای کیفیت محصول خریداری شده می باشد.

مدل WM-61 بی ول نیز با طراحی استاندارد و زیبایی که دارد مورد پسند اغلب مصرف کنندگان قرار می گیرد. فشارسنج عقربه ای بی ول مدل WM-61 با کاف 20 تا 45 سانتی می تواند دور بازوهای بزرگتر را نیز پشتیبانی کند. همچنین این مدل دارای فیلتر در ناحیه پمپ است به این معنا که دیگر نیازی به نگرانی برای گرد و غبار و آلودگی هایی که وارد جریان پمپ شده و کیفیت دستگاه را مختل می کند، نیست.

بهترین فشارسنج

نحوه کار با فشارسنج عقربه ای

ممکن است کار با فشارسنج عقربه ای قدری مشکل به نظر برسد. با این وجود بسیاری ترجیح می دهند تا از نوع عقربه ای بجای فشارسنج دیجیتالی استفاده کنند. فشارسنج های عقربه ای فارغ از برند و نوع و شکلی که دارند عملکرد و نحوه استفاده مشابهی دارند به این صورت نیازی به آموزش خاص برای استفاده از آنها وجود ندارد.

بطور کلی عملکرد فشارسنج به این صورت است که هوا از طریق پمپ به کاف منتقل می شود براساس فشاری که کاف به بازو و شریان وارد می کند عقربه فشارسنج برروی اعداد حرکت می کند. بطور معمول می توانید تا دو یا سه درجه از متوسط فشار خون فرد مورد نظر درجه را بالاتر ببرید تا فشار زیادی توسط کاف به بازو وارد نشود.

در کنار پمپ پیچ و یا دکمه ای وجود دارد که می توانید توسط آن باد کاف را به آرامی خارج کنید. با کاهش فشار کاف، خون مجدد در شریان به حرکت در آمده و به این صورت می توانید فشارخون را بسنجید. برای اینکه متوجه جریان خون شوید حتما به یک گوشی پزشکی نیز نیاز دارید. صدای نبضی که به گوش می رسد وضعیت فشارخون را تعیین می کند. با شنیدن اولین نبض عددی که عقربه نشان می دهد فشار بالا و آخرین نبض فشار پایین است به این ترتیب سیتسول و سانستول فشارخون بدست می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *