کنترل سلامتی

انواع دستگاه بخور

انواع دستگاه بخور

با توجه به انواع دستگاه بخور در می یابید که که همه آنها وظیفه اضافه کردن رطوبت به هوا را ایفا می کند. این وسیله بخصوص در طول زمستان می توان بسیار مفید باشد، زمانی که آب و هوا و همچنین سیستم های گرمایشی در منزل هوا را به شدت خشک می کنند می توان از دستگاه بخور برای تعدیل هوا استفاده کرد.

در طول زمستان امکان دارد با مواردی همچون خشکی بینی، لب ها، خشکی و سوزش پوست دست و صورت همچنین احساس خشکی در چشم ها مواجه شده باشید. دلیل اصلی این موارد خشکی هوا و پایین تر بودن حد رطوبت نسبت به میزان استاندارد آن است. بطور عادی باید 30 تا 50 درصد هوای محیط را مولکولهای آب تشکیل دهد. در فصول گرم و معتدل این مقدار وجود دارد اما در طول فصلهای سرد سطح رطوبت هوا افت شدیدی پیدا می کند.

اگر سطح رطوبت محیط اطراف شما کمتر از 30 درصد است، بخصوص زمانی که دچار گلودرد و سرفه هم هستید و یا پوستتان دچار خشکی شده است بهتر است یک دستگاه بخور مناسب خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی درمارز انواع محصولات مراقبت از سلامت، جوانسازی و حفظ سلامت و جوانی را با بهترین قیمت بصورت اینترنتی به فروش می رساند و شما می توانید با خرید اینترنتی از درمارز، بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت خریداری کنید.

مزایای استفاده از دستگاه بخور

استفاده از انواع دستگاه بخور هوا برای کنترل مقدار رطوبت محیط نیز مفید می باشد. چراکه همان مقدار که رطوبت برای حفظ سلامتی مهم است. افزایش میزان بخار آب در هوا نسبت به سطح استاندارد می تواند مشکلاتی را نیز بوجود آورد.

رطوبت بالاتر از 50 درصد می تواند محل رشد باکتری، قارچ و سایر میکروب ها باشد، همچنین رطوبت بالای 60 درصد باعث تراکم و ایجاد قطرات آب برروی سطوحی همچون شیشه پنجره شده همچنین باعث ورود میکروارگانیسم ها به خانه می شود.

برخی از دستگاه های بخور، دارای رطوبت گیر هستند که رطوبت اتاق را حس می کند و هنگامی که دستگاه به سطح مناسب رسید دستگاه را خاموش می کند. همچنین سایر مزایای استفاده از دستگاه بخور را می توان به این صورت ذکر کرد:

  • کاهش احتمال خونریزی بینی
  • کمک به بهبود عفونت های سینوسی
  • کمک به بهبود سریعتری بیماری های مرتبط با ریه
  • بهبود گلودرد و تنفس آسانتر
  • حفظ رطوبت پوست و کمک به جوانسازی
  • کاهش آلرژی های فصلی
  • جلوگیری از خشک شدن چشم

انواع دستگاه بخور

دستگاه بخور ساختار ساده ای دارد. مانند یک کتری برروی اجاق گاز تولید بخار می کند. اما به دلیل تنوع طراحی و نحوه عملکردی که دارند. همچنین تولید دو نوع بخار سرد و گرم، انواع دستگاه بخور در بازار وجود دارد که می توانید در میان آنها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

1- دستگاه بخور گرم

دستگاه هایی که از تبخیر برای تولید رطوبت استفاده می کنند و سپس به وسیله یک فن، بخار را به هوا می فرستند. این دستگاه نه تنها ساده و ایمن است، بلکه نسبت به دیگر انواع دستگاه بخور احتمال انتشار باکتری و مواد معدنی کمتری نیز دارد.

حفظ کیفیت بخار تولید شده و سلامت دستگاه بخور همه به نحوه نگهداری و تمیز و خشک نگاه داشتن مداوم دستگاه بستگی دارد.

2- دستگاه بخور سرد

نوع دیگری از دستگاه های بخور، که از انرژی گرمایشی برای تولید بخار آب استفاده نمی کند. دستگاه های بخور اولتراسونیک از ارتعاشات فوق سریع برای تبدیل آب به بخار استفاده می کنند. این دستگاه ها بی صدا، با قیمت مناسب و ایمن هستند.

بخصوص برای حفظ امنیت کودکان و جلوگیری از احتمال سوختگی دستگاه بخور سرد مناسب تر است. همچنین برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند این دستگاه بدون خطر می باشد.

در ادامه با بررسی چند نوع دستگاه بخور گرم، بخور سرد و دستگاه بخور سرد و گرم، ویژگی طراحی هرکدام را بررسی می کنیم:

دستگاه بخور سرد و گرم بیورر مدل  LB88

دستگاه بخور بیورر مدل LB88 توانایی تولید بخور سرد و گرم را بصورت همزمان دارد. این دستگاه امکان تولید بخار سرد با تکنولوژی اولتراسونیک و همچنین تولید بخار گرم با انرژی گرمایشی را نیز دارا می باشد. وجود فیلتر ضد رسوب در انواع دستگاه بخور از ورود هر نوع املاح و مواد معدنی به داخل مخزن و همچنین تولید رسوب جلوگیری می کند. همچنین مخزن 6 لیتری، این دستگاه بخور سرد و گرم را برای تأمین بخار فضا تا 50 متر مربع مناسب می سازد.

دستگاه بخور گرم بیورر

این نوع دستگاه معمولا برای بهبود تنفس در هوای خشک و سرد استفاده می شود. با تولید انرژی گرمایی، آب به مرحله بخار می رسد. دستگاه بخور گرم را باید دور از دسترس کودکان قرار داد چرا که احتمال سوختگی وجود دارد. دستگاه بخور گرم املاح موجود در آب را به هوا منتشر نمی کند، همچنین در تعدیل دمای هوا و کمک به گرمایش بیشتر مؤثر است.

دستگاه بخور سرد امسیگ مدل US456 PLUS

دستگاه بخور سرد با استفاده از روش اولتراسونیک و ایجاد ارتعاش باعث ورود ذرات آب به هوا می شود. این دستگاه دارای تنظیم بخار، قابلیت خاموشی خودکار می‌باشد. با وجود مخزن 5 لیتری برای رطوبت رسانی به فضای 40 متری مناسب است. از ویژگی های دستگاه های بخور سرد بدون خطر بودن آنهاست. به همین خاطر توصیه می شود والدینی که بخصوص کودک خردسال دارند و یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنند می توانند از این نوع دستگاه استفاده کنند.

دستگاه بخور صورت امسیگ FC16

این دستگاه اغلب برای مراقبت از زیبایی، تأمین رطوبت پوست صورت و همچنین کمک به پاکسازی منافذ پوست استفاده می شود. طراحی انواع دستگاه بخور صورت، سری بشقابی و گودی دارد که می تواند به رطوبت تولید شده توسط دستگاه مرطوب کننده جهت داده و تمام سطح صورت را به خوبی مرطوب کند.

اغلب کلینیک ها و مراکز زیبایی برای بهبود مراحل پاکسازی پوست ابتدا یک مرحله از بخور صورت استفاده می کنند. این روش می تواند روند جوانسازی پوست را تسریع کنند. همچنین برای بهبود تنفس نیز می توان از انواع دستگاه بخور صورت استفاده کرد.

محصول پیشنهادی: برای آگاهی از قیمت دستگاه بخور صورت خانگی و سالنی کلیک کنید.

نکات مهم برای خرید بهترین دستگاه بخور

در مرحله نخست برای انتخاب و خرید دستگاه بخور لازم است به برخی نکات توجه داشته باشید. برای تعیین ابعاد و نوع دستگاه بخور ابتدا متراژ مربع اتاق را اندازه بگیرید، مرطوب کننده اهی موجود براساس اندازه اتاق یا مساحتی که برای آن در نظر گرفته شده اند، دسته بندی می شوند. از دستگاه هیا مرطوب کننده خانگی تا ابعاد 10 متر مربع تا 300 متر مربع را رطوبت رسانی کنند.

برای اتاق های کوچک و متوسط دستگاه بخور رومیزی، گزینه مناسب و کم هزینه ای است. اما استفاده از این نوع دستگاه بخور برای فضاهای بزرگتر نیاز به پر کردن مکرر مخزن دارد. بنابراین، بهتر است از انواع دستگاه بخور بزرگتر استفاده شود.

همچنین استفاده از دستگاه بخور بزرگتر از آنچه مورد نیاز است نیز می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. رطوبت بیش از حد می تواند باعث ایجاد کپک، تولید قارچ و تکثیر باکتری شود. واکنش های آلرژیک، تنگی نفس و سنگینی هوا نیز از دیگر آثار استفاده از دستگاه بخور بزرگ در فضای کوچک می باشد.

سهولت استفاده از دستگاه و همچنین امکاناتی نظیر تنظیم میزان بخار، همچنین سهولت شستشو و تمیز کردن مخزن نیز در انتخاب نهایی دستگاه بخور اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *